Misyon-Vizyon-Program Amaçları
Misyonumuz
Birey ve toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi, hastalığın tedavi edilmesi ve rehabilitasyonunda aktif bir şekilde sorumluluk alan, hasta hakları ve mesleki değerlere saygılı, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, yenilikçi ve üretken bireyler yetiştirmektir.
Vizyonumuz
Mezunlarının aldığı eğitim kalitesiyle ulusal ve uluslararası alanda tercih edilen, toplumla bütünleşik lider bir kurum olmaktır.
Temel Değerlerimiz
Vazgeçmeyeceğimiz ilke ve değerlerimiz;
Dürüstlük
Adalet
Liderlik
Akademik mükemmellik
Sorumluluk bilinci
Yenilikçilik
Katılımcılık
Toplumsal sorumluluk
Etik değerlere bağlılık
Liyakat
Kurum aidiyetine sahip olmak
İdealist olmak
Program Amaçları
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü lisans eğitim programı mezunları:
PA 1. Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme
PA 2. Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme
PA 3. Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme
Mezunlarımızın Program Amaçlarına Ulaşma Düzeyleri (2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı)
PA1. Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme
PA1.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının bakım verdiği hastaların bakımdan memnuniyeti iyi düzeydedir. (70 puan ve üzeri). Katılımcıların mezunlarımızın verdiği hemşirelik bakımını değerlendirdikleri Newcastle Bakım Memnuniyeti Ölçek sonucu 81.86±20.25 (min:20 ve maks:100) olarak bulunmuştur.
PA1.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının çalıştığı birimlerde hastalara verdiği bakımın kalitesi yönetici hemşireler tarafından iyi düzeyde değerlendirilmektedir. (70 puan ve üzeri) Servis Hemşiresi Performans Değerlendirme Formu aracılığıyla sorumlu hemşirelerin mezunumuzun bakım kalitesini beklenin üstünde ve yeterli düzeyde değerlendirme oranı %70 ve üzerindedir.
PA2. Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme
PA2.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının iletişim becerileri bakım verdiği hastalar tarafından iyi düzeyde olarak değerlendirilir. (4 puan ve üzeri) Hastaların mezunlarımızın iletişim becerilerini değerlendirme toplam puanı 4.43±0.81’dir. (Min:1 Maks:5).
PA2.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının iletişim becerileri birlikte çalıştığı ekip üyeleri tarafından iyi düzeyde olarak değerlendirilir. (4 puan ve üzeri) Sorumlu hemşirelerin mezunlarımızın iletişim becerilerini değerlendirme toplam puan ortalaması 4,25 olarak bulunmuştur.
PA3. Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme
PA3.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %10’u lisansüstü programa devam eder Mezunların %18’ı (n=74) lisansüstü eğitimi almış/almaktadır. Mezunların %14.6’sı (n=60) tezli yüksek lisans, %1.2’si (n=5) tezsiz yüksek lisans, %2.2’si (n=9) doktora eğitimi almış/almaktadır. Mezunların %73.1’i (n=301) çalışmaktadır.
PA3.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %20’si bir hizmetiçi eğitim programına/sertifika programına katılmıştır.
Mezunlarımızın Program Amaçlarına Ulaşma Düzeyleri (2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı)
PA1. Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme
PA1.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının bakım verdiği hastaların bakımdan memnuniyeti iyi düzeydedir. (70 puan ve üzeri). Katılımcıların mezunlarımızın verdiği hemşirelik bakımını değerlendirdikleri Newcastle Bakım Memnuniyeti Ölçek sonucu 83.85±15.23 (min:63.16 ve maks:100) olarak bulunmuştur.
PA1.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının çalıştığı birimlerde hastalara verdiği bakımın kalitesi yönetici hemşireler tarafından iyi düzeyde değerlendirilmektedir. (70 puan ve üzeri) Servis Hemşiresi Performans Değerlendirme Formu aracılığıyla sorumlu hemşirelerin mezunumuzun bakım kalitesini beklenin üstünde ve yeterli düzeyde değerlendirme oranı %70 ve üzerindedir.
PA2. Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme
PA2.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının iletişim becerileri birlikte çalıştığı ekip üyeleri tarafından iyi düzeyde olarak değerlendirilir. (4 puan ve üzeri) Sorumlu hemşirelerin mezunlarımızın iletişim becerilerini değerlendirme toplam puan ortalaması 3.77±1.38 (min:1.5 ve maks:5) olarak bulunmuştur.
PA3. Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme
PA3.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %16.7'si lisansüstü programa devam eder . Mezunların %16.7'si (n=258) tezli yüksek lisans, %0.7’si (n=2) tezsiz yüksek lisans, %1.3'ü (n=2) doktora eğitimi almış/almaktadır. Mezunların %69.3’ü (n=104) çalışmaktadır.
PA3.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %20’si bir hizmetiçi eğitim programına/sertifika programına katılmıştır.
Mezunlarımızın Program Amaçlarına Ulaşma Düzeyleri (2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı)
PA1. Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme
PA1.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının bakım verdiği hastaların bakımdan memnuniyeti iyi düzeydedir. (70 puan ve üzeri). Katılımcıların mezunlarımızın verdiği hemşirelik bakımını değerlendirdikleri Newcastle Bakım Memnuniyeti Ölçek sonucu 71.10±15.23 (min:38.95 ve maks:100) olarak bulunmuştur.
PA1.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının çalıştığı birimlerde hastalara verdiği bakımın kalitesi yönetici hemşireler tarafından iyi düzeyde değerlendirilmektedir. (70 puan ve üzeri) Servis Hemşiresi Performans Değerlendirme Formu aracılığıyla sorumlu hemşirelerin mezunumuzun bakım kalitesini beklenin üstünde ve yeterli düzeyde değerlendirme oranı %70 ve üzerindedir.
PA2. Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme
PA2.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının iletişim becerileri birlikte çalıştığı ekip üyeleri tarafından iyi düzeyde olarak değerlendirilir. (4 puan ve üzeri) Sorumlu hemşirelerin mezunlarımızın iletişim becerilerini değerlendirme toplam puan ortalaması 4.33±0.55 (min:2.88 ve maks:5) olarak bulunmuştur.
PA3. Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme
PA3.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %18.7'si lisansüstü programa devam eder. Mezunların %13.7’si (n=11) tezli yüksek lisans, %1.2’si (n=1) tezsiz yüksek lisans, %3.7’si (n=3) doktora eğitimi almış/almaktadır. Mezunların %82'i (n=68) çalışmaktadır.
PA3.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %28.7’si bir hizmetiçi eğitim programına/sertifika programına katılmıştır.
Program Amaçları Ölçüm Algoritması için tıklayınız.