İzmir Kâtip Çelebi Ünivesitesi Slogan

Program Özellikleri

Öğrenim Süresi

Programın öğrenim süresi sekiz yarıyıl ve dört yıldır.

 

Eğitim Dili

Eğitim dili Türkçe’dir.

 

Öğrenim Şekli

Örgün öğretim yapılan bölümde ikinci öğretim bulunmamaktadır.

Kuruluş yılı olan 2011 yılından itibaren eğitim, klasik sistem eğitim programı ile dokuz anabilim dalı tarafından yürütülmektedir. Teorik ve klinik uygulamaya temelli lisans programı öğrencilerin holistik bakış açısı ile eleştirel düşünme, etkili iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirecek şekilde hazırlanmıştır. Klinik uygulamalar, öğrencilerin çeşitli sağlık kuruluşlarında bilgi ve deneyimi kazandırmaktadır. Öğretim elemanlarının mentörlüğünde gerçekleştirilen klinik uygulamalar, çoğunlukla Ege Bölgesi’nin en büyük eğitim araştırma hastanesi olan ve Sağlık Bakanlığı ile Üniversitenin birlikte kullanım protokolü ile afiliye olduğu İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile İzmir İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı çeşitli sağlık kuruluşlarında (Hastane, Toplum Sağlığı Merkezi, Aile Sağlığı Merkezi), İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı eğitim kurumlarında (devlet ve özel okullarda, özel eğitim merkezlerinde) yürütülmektedir.

 

Kazanılan Derece

Bu bölümden öğrenciler "HEMŞİRE" ünvanı alarak mezun olmaktadırlar.

 

Derecenin Düzeyi

Lisans

 

Kabul ve Kayıt Koşulları

ÖSYM tarafından yapılan YGS barajını aşan öğrenciler LYS-MF3 puanı ile kontenjan dâhilinde bu programa başvuru yapılabilir.

 

Mezuniyet Koşulları

Lisans programı sürecinde bir eğitim-öğretim döneminde 30 AKTS olmak koşuluyla en az 240 AKTS kredisi alınması gerekmektedir. Derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

 

Mezunların İstihdamı

Bu programdan mezun olanlar, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kamu ya da özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, yönetici hemşire ve eğitim hemşiresi olarak, ayrıca okul sağlığı hemşiresi, iş yeri hemşiresi, evde bakım hemşiresi olarak da çalışabilirler.

 

Mezuniyet Sonrası Eğitim Olanakları

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanları ile ilgili lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Yüksek lisans eğitimini tamamlamış hemşireler alanda çalışmak istediklerinde ‘uzman hemşire’ statüsünde, hemşirelik eğitimi ve araştırma alanında çalışmak istediklerinde ise akademisyen olarak görev alabilmekte ve uzmanlaşıp kariyer yapma imkânı bulabilmektedir.

Bölümde Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans (Acil Hemşireliği Tezli YL, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli YL, Diyabet Hemşireliği Tezli YL, Halk Sağlığı Hemşireliği Tezli YL, Hemşirelik Tezli YL, Hemşirelik Tezsiz YL, Hemşirelik Esasları AD, İç Hastalıkları Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği Tezli YL) ve doktora (Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Hemşirelik Esasları ve İç Hastalıkları Hemşireliği) programları ile mezunlara lisansüstü eğitim olanakları sağlanmaktadır.

 

Programın Amacı

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü lisans eğitim programı mezunları:

PA 1. Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme

PA 2. Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme

PA 3. Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme

 

Mezunlarımızın Program Amaçlarına Ulaşma Düzeyleri

PA1. Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme

PA1.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının bakım verdiği hastaların bakımdan memnuniyeti iyi düzeydedir. (70 puan ve üzeri).  Katılımcıların mezunlarımızın verdiği hemşirelik bakımını değerlendirdikleri Newcastle Bakım Memnuniyeti Ölçek sonucu 81.86±20.25 (min:20 ve maks:100) olarak bulunmuştur.

PA1.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının çalıştığı birimlerde hastalara verdiği bakımın kalitesi yönetici hemşireler tarafından iyi düzeyde değerlendirilmektedir. (70 puan ve üzeri) Servis Hemşiresi Performans Değerlendirme Formu aracılığıyla sorumlu hemşirelerin mezunumuzun bakım kalitesini beklenin üstünde ve yeterli düzeyde değerlendirme oranı %70 ve üzerindedir.

 

PA2. Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme

PA2.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının iletişim becerileri bakım verdiği hastalar tarafından iyi düzeyde olarak değerlendirilir. (4 puan ve üzeri) Hastaların mezunlarımızın iletişim becerilerini değerlendirme toplam puanı 4.43±0.81’dir. (Min:1 Maks:5).

PA2.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının iletişim becerileri birlikte çalıştığı ekip üyeleri tarafından iyi düzeyde olarak değerlendirilir. (4 puan ve üzeri) Sorumlu hemşirelerin mezunlarımızın iletişim becerilerini değerlendirme toplam puan ortalaması 4,25 olarak bulunmuştur.

 

PA3. Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme

PA3.1. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %10’u lisansüstü programa devam eder Mezunların %18’ı (n=74) lisansüstü eğitimi almış/almaktadır. Mezunların %14.6’sı (n=60) tezli yüksek lisans, %1.2’si (n=5) tezsiz yüksek lisans, %2.2’si (n=9) doktora eğitimi almış/almaktadır. Mezunların %73.1’i (n=301) çalışmaktadır.

PA3.2. İKÇÜ SBF Hemşirelik Bölümü mezunlarının %20’si bir hizmetiçi eğitim programına/sertifika programına katılmıştır.

 

Hemşirelik Bölümü Program Çıktıları (2023-2024)

PÇ1. Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, tedavi etme ve rehabilite etmede etkin hemşirelik bakımı verebilmek için temel bilgi ve becerilere sahip olabilme
PÇ2. Birey, aile ve topluma güvenli ve bütüncül yaklaşımla bakım verebilme
PÇ3. Moral, yasal, etik ve temel insani değerlerin standartlarına dayalı bir hemşirelik bakımı uygulayabilme
PÇ4. Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak hemşirelik sürecini yönetebilme
PÇ5. İletişim, bilgiye erişim, karar verme ve bakımı sürdürme amacıyla bilişim ve teknolojiyi kullanabilme
PÇ6. Sağlık bakım hizmetlerinde sağlık ekip üyeleriyle işbirliği yapabilme
PÇ7. Bireysel ve mesleki açıdan sürekli gelişim gösterebilme
PÇ8. Hemşirelik ve bakıma ilişkin güncel gelişmeleri bakıma aktarabilme ve kanıta dayalı bakım verebilme
PÇ 9. Birey, aile, toplum, meslektaşları ve diğer ekip üyeleriyle etkili iletişim kurabilme
PÇ10. Araştırma sürecine dahil olabilme (Verileri SPSS, Excel vb. programlara kayıt etme, İstatistik testlerini kullanarak veri analizi yapma, Araştırma sunum materyali hazırlama, Hemşirelikle ilgili bilimsel etkinliklere katılma ve rapor hazırlama)
PÇ11. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme

 

 

Hemşirelik Bölümü Program Çıktıları (2021)

PÇ 1. Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, tedavi etme ve rehabilite etmede etkin hemşirelik bakımı verebilmek için temel olan kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme

PÇ 2. Bireyin inançları, değerlerine saygı göstererek, yaşına ve kültürüne uygun güvenli ve etkili bir şekilde bütüncül yaklaşımla birey/hasta merkezli bakım verebilme

PÇ 3. Moral, yasal, etik ve temel insani değerlerin standartlarına dayalı bir hemşirelik bakımı uygulayabilme

PÇ 4. Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, tedavi etme ve rehabilite etmede hemşirelik sürecini kullanarak hemşirelik bakımı verebilme

PÇ 5. İletişim, bilgiye erişim ve karar vermeye yardım amacıyla bilişim teknolojilerini kullanabilme

PÇ 6. Sağlık bakım hizmetlerinde sağlık ekibi içinde yer alma ve ekip üyeleriyle etkili şekilde çalışabilme

PÇ 7. Bireysel ve mesleki açıdan sürekli gelişim gösterebilme, bunun için gereken sorumlulukları üstlenebilme

PÇ 8. Hemşirelik bakımı alanındaki güncel gelişmeleri bakıma aktarabilme ve kanıta dayalı hemşirelik bakımı verebilme

PÇ 9. Birey, aile, toplum, meslektaşları ve diğer ekip üyeleriyle etkili iletişim kurabilme

PÇ 10. Araştırma planlayabilme, yürütebilme, analiz edebilme ve bilimsel ortamlarda sunabilme

PÇ 11. En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme

 

Lisans Eğitim Programının Amaçları ve Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi

 

Eğitim Programının Amaçları (EPA)

 

EPA 1

EPA 2

EPA 3

Program Çıktıları (PÇ) 

Sağlık hizmetlerinin her alanında, birey, aile, toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik etik ilkeler doğrultusunda bütüncül hemşirelik bakımı sunabilme

Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile terapötik ve etkili iletişim kurabilme

 

Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme

P.Ç.1 Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, tedavi etme ve rehabilite etmede etkin hemşirelik bakımı verebilmek için temel bilgi ve becerilere sahip olabilme

Y

Y

O

P.Ç.2 Birey, aile ve topluma güvenli ve bütüncül yaklaşımla bakım verebilme

Y

Y

O

P.Ç.3 Moral, yasal, etik ve temel insani değerlerin standartlarına dayalı bir hemşirelik bakımı uygulayabilme

Y

Y

D

P.Ç.4 Sorun çözme, eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanarak bakım verebilme

Y

O

D

P.Ç.5 İletişim, bilgiye erişim, karar verme ve bakımı sürdürme amacıyla bilişim ve teknolojiyi kullanabilme

O

Y

O

P.Ç.6 Sağlık bakım hizmetlerinde sağlık ekip üyeleriyle etkili çalışabilme

Y

Y

O

P.Ç.7 Bireysel ve mesleki açıdan sürekli gelişim gösterebilme

Y

Y

Y

P.Ç.8 Hemşirelik ve bakıma ilişkin güncel gelişmeleri bakıma aktarabilme ve kanıta dayalı bakım verebilme

O

O

D

P.Ç.9 Birey, aile, toplum, meslektaşları ve diğer ekip üyeleriyle etkili iletişim kurabilme

Y

O

Y

P.Ç.10 Araştırma planlayabilme, yürütebilme, analiz edebilme ve bilimsel ortamlarda sunabilme

O

O

Y

P.Ç.11 En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme

D

D

Y

*D: Düşük, O: Orta, Y: Yüksek

 

Akademik Takvim 

Görüntülemek için tıklayınız. 

 

Ders Müfredatı/ Eğitim Öğretim Programı 

Görüntülemek için tıklayınız. 

 

Ders Programı 

Görüntülemek için tıklayınız. 

 

Öğrenci Ders Değerlendirme Formları

1., 2. ve 3. Sınıf Uygulamalı Dersleri için Uygulama Değerlendirme Formu

İntörn Hemşire Uygulama Değerlendirme Formu 

Öğrenci Değerlendirme Formu (Seçmeli dersler için)

2023-2024 Eğitim Öğretim yılı Hemşirelik Bölümü Eğitim Rehberi

Mesleki Ders Uygulaması Usul ve Esasları 

İntörnlük Uygulaması Usul ve Esasları

 

 

 

Menüyü Kapat